Grundformen er god

Jeg har i min Nike Running app lagt som mål, at jeg d. 24. maj 2015 skal løbe marathon og jeg har fået et program for min løbetræning. Det har jeg tænkt mig, i grove træk, at følge, hvorfor jeg i går skulle ud på en 8 km tur.

Jeg ville dog gerne over de 10, hvilket jeg ikke har været i flere uger, for at mærke, hvordan grundformen egentlig er. Min plan var dog, at jeg skulle holde mig omkring 5,20 min pr km for ikke at stresse kroppen for meget. Det glemte jeg dog lige de første 2 km, hvor jeg var helt euforisk over at være udenfor mens solen stadig strålede. Sædvanligvis kører jeg på arbejde, når solen er på vej op og er hjemme længe efter, den er gået ned, hvilket er en anelse deprimerende for at sige det mildt. I går tog jeg tidligere hjem og arbejdede så i stedet om aftenen, god idé, hvis jeg selv skal sige det.

løbetræning og løbeblog

Det er super fedt, at jeg, så tidligt i programmet, kan løbe de her 11 km uden nogen former for problemer. Her dagen efter kan jeg ikke engang mærke at jeg var ude at løbe i går, hvilket jo er fantastisk. Jeg var lidt i tvivl om, hvordan min grundform egentlig var, da jeg ikke havde været oppe over 10 km i en måneds tid eller to (tiden er blevet brugt med styrketræning og proteinpulver 😀 , så jeg er rigtig tilfreds med, at jeg kunne løbe 11 km med lethed.

Så skal der bare bygges på!
Countdown: 165 dage til Copenhagen Marathon.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *